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3 years ago

The Isle Is Full of Noises (Preview)

by Christos Hatzis | Orchestra

pp in ex ∑ Œ j ¿ .

pp in ex ∑ Œ j ¿ . ≈ ¿ Œ ‰ ® ∑ ‰ œ . ® œ . mp œ œ œ œ œ œ ≈ C œ œ bœ ~ R œ. - mf ≈ ‰ Œ ∑ 2 3 4 3 Œ = 50 ∑ ∑ ∑ 4 2 ∑ 4 3 mf in ex ~ ∑ Œ = 40 j ¿ 11 . ≈ ¿ Œ Œ key clicks Picc. Fl. 1 & Ó Ó √ ‰ Œ = 52 mp œ œ œ 2 3 4 3 4 2 œ in bœ ∑ ∑ ∑ Œ ≈ ¿ ¿ 4 3 .> Œ mf Œ Ó ∑ Fl. 2 ∑ Woodwinds Œ j ex f pp ¿ . ≈ ¿ ∑ f pp Ob. 1 Ob. 2 & Ó Ó √ pp f pp 2 3 ˙ b˙ n˙ 4 3 b˙. mp Œ b˙ 4 2 œ œ bœ Œ œ œ œ 3 nœ 4 3 • mf p Œ Ó ∑ in ex Click the keys f of the instrument, or rattle keys on a keyring ∑ pp Œ j f pp C.A. & Ó Ó √ pp f pp ¿ . ≈ ¿ 2 3 while 4 3 ∑ making similar vocal sounds Œ 4 2 in ∑ ∑ ∑ Œ ≈ ¿ ¿ to those indicated 4 3 mp .> Œin the Ó brass parts. There is no pitch ∑ f in ∑ intended pp Œ j ex ¿ . in f≈ this ¿ notation. pp Cl. 1 Cl. 2 & Ó Ó √ ∑pp f pp 2 3 4 3 mp Œ 4 2 in bœ ∑ ∑ ∑ Œ ≈ ¿ ¿ .> Œ Ó ∑ in ∑ pp Œ j ex f ¿ f pp B. Cl. & Ó Ó √ pp f pp Brass . ≈ ¿ ∑ 2 3 4 3 mp Œ 4 2 in ∑ ∑ ∑ Œ ≈ ¿ ¿ 4 3 .> Œ Ó ‰ ® œ ≈ Œ ≈ ® reverse mouthpiece and 1. blow air into instrument œ œ œ œ pp f pp Bn 1 ? Ó Ó √ pp f pp œ œ œ œ ∑ Œ ∑ p œ - cresc. œ 1. 2 3 • 4 3 bœ. ˙ f When directed mp Œ 4 2 2. in ∑ Œ ‰ Œ Œ in ≈ the ¿ ¿ lower 4 3 .> brass, pull out the Œ Ó Bn 2 œ œ œ œ œ mouthpiece and pp mf F œ - ≈ Œ ‰ ≈ œ œ œ œ œ œ - ‰ f replace with cymbal pp it backwards, f ppwith the bore ? Cbsn Ó Ó √ pp covering f the pipe pp of the instrument. p Inserting the pipe cresc. ∑ ˙æ. · ‚ ˙æ Œ 2 3 of 4 3 the mouthpiece into the ‚ mouth, Œ Œ 4 2 in ∑ ∑ ∑ blow Œ air ≈ into ¿ œ œ œ œ b ¿ œ the œ4 3 r œ- œ ≈ ‰ ‰ œ œ œ œ œ œ ≈ œ- Œ œ œ œ œ bœ œ r œ œ ≈ ‰ ≈ Œ = 40 .> instrument. The air stream should - œ œ œ œ œ œ Rainstick 11 key clicks pp pp f mp pp F f Picc. ˙ . p blow air into instrument Hn 1-4 . Ó √ cresc. Fl. 1 & now ˙ . sound Óconsiderably Ó √ Œ = 52 œŒ louder. Œ Œ Œ Ó ∑ Fl. 2 pp Œ . Œ œ mp F 2 3 pp∑ Tpt 1-3 4 3 f pp∑ ∑ 4 2 ∑ 4 3 ∑ Tam-tam sweep rapidly with wire brush Ob. 1 & ∑ Percussion pp Œ œ Óf œ Ó √ pp f pp Œ pp f reverse mouthpiece and blow air into instrument œ Trb. 1-2 B. Trb. . Ó √ ∑ Œ Ó ∑ Ob. 2 æ æ 2 3 pp∑ 4 3 f p pp∑ mf ∑ Œ 4 2 ∑. 4 3 Œ ∑ Tuba C.A. & Œ • pp Timpani: Œ Œ Place Ó? f ≈ œ . Óa cymbal √ pp f pp Œ pp upside J ∑ down on the Œ f head Ó of a timpani drum. Perform ∑ a roll on senza sord. mf 3 pp 2 ∑ the 4 3 f pp with Timp. ã Œ cymbal, ∑ using p ˙æ· . soft mallets, ∑ ˙æa ‚ √ remove cymbal Œ while 4 2 Œ sliding ∑ wæ the timpani 4 3 drum pedal. · ˙æa Use the timpani Cl. 1 ‚ Ó œ & ∑ Ó Ó √ pp f pp Œ ‚ Œ Œ Ó ∑ Cl. 2 · pp drum pp Wind Whistle that produces ˙ the mf greatest F Perc. 1 ã . Ó √ pitch variation pp in the glissando and mfthe least amount ◊ F of 3 to Waterphone 2œ Œ 6 . Œ ∑ œ œ g œ œ pedal 4 3 f pp ∑ Œ Œ 6 œ Œ pp œ noise. œæ œæ . ‰ Œ 4 2 mf œ œ Œ Tambourine thumb roll Perc. 2 ã œ œ Ó Ó √ pp mf g œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ∑ 4 3 B. Cl. & Ó Ó √ pp f pp Œ Œ Ó ‰ ® ≈ Œ ≈ ® p mf F œ œ œ œ œ pp f pp Waterphone to Cym. (L) Bn 1 ? 3 Œ œ œ Œ Ó ∑ ∑ • 4 3 pp æ‰ æ f pp pp æ æ g œ Ó Ó √ pp f pp œ œ p œ œ œ - cresc. œ 1. Œ J œ Œ ∑ 4 2 Œ Ó g f 4 3 Bn 2 ∑ Œ With Œ water inside mf ∑ the waterphone, f pp œ œ œ œ œ œ - ≈ Œ ‰ ≈ rapidly bow the œ rods œ œ œ œ œ - ‰ pp f pp l.v. > Hp & Ó Ó √ > 3 2 4 3 Flexatone ? with a jdouble bass bow. Let the rods Œ 4 2 vibrate while 4 3 moving the waterphone in a circular Cbsn ∑ ‰ œæ œ. Ó Œ Ó ∑ ˙ . æ œ ŒÓ √ pp f pp p cresc. Œ Œ ∑ ∑ motion. pp ˙ mp The f ff water œ pp pp ff pp J ‰ inside œ the œ instrument œ œ œ œ bœ œ r œ- œ ≈ ‰ ‰ should œ œ œ œ œ œ ≈ œ- Œ cause continuous pitch œ œ œ œ bœ œ r œ œ ≈ ‰ ≈ - bends and timbral œ œ œ œ œ œ pp f pp p blow air into instrument col legno battuto Œ = 52 Œ = 40 √ Hn 1-4 modulations. . > & Œ Ó Ó √ > j ˙ . 3 2 ∑ 4 3 Ó √ cresc. Œ . Œ Tpt 1-3 ˙ œ ‰ ˙ . Œ Œ 4 2 4 3 ∑ pp f œ.. pp ? œ Œ Ó ∑ non div. f pp & bœ f ∑ reverse Ef mouthpiece Fn Gn An and blow air into instrument f pp Trb. 1-2 Vn I Df Cs Bn• If in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ in ex ˙ . 3 2 ∑ 4 3 a Nipple Gong in EÏ and Bender mf ˙ #œ œ n œ ‰ j J œ # ‰ œ bœ o Gong œ œ J Œ Œ ¿ 4 2 in EÏ are not œ ¿ ≈ ¿> 4 3 available do not play these parts at B. Trb. . Ó √ Œ . Œ ∑ ∑ Tuba pp all. f Œ Ó ∑ mf mf fl ff pp f mp f mf fl ◊ f with cymbal > col legno battuto & Œ Ó Ó √ > œ œ œ œ œ . œ œ œ 3 2 ∑ 4 3 f mp ∑ ‰ ∑ Œ Œ 4 2 in Timp. ã Œ ˙æ· . ˙æa √ Œ ≈ ¿ ¿ 4 3 remove cymbal • A five-octave ‚ ‚ Œ Œ wæ · ˙æa marimba is recommended. The marimba · ‚ Ó .> Œ part Ó should be played with the ∑ pp Wind Whistle non div. f pp f f pp Vn II 3 in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ in ex ~~~~~~~ 2Œ ∑Œ 4 3 mf F softest mallets ∑ ∑ possible on a ∑ resonant ∑ 4 2 instrument. ∑ 4 Œ ¿ ¿ ≈ ¿> 3 Perc. 1 ã . Ó √ pp mf F to Waterphone Œ . Œ ∑ pp mf Œ Ó & ∑ C fl fl Tambourine thumb mf roll f mf f Perc. PE120 2 – 27 • If a wind whistle is not available, the performer should vocally simulate the sound of wind bœ ~ ã œ œ Ó Ó √ pp mf to Cym. (L) Œ œ œ Œ Ó Œ = 50 > col legno battuto B Œ Ó Ó √ > ∑ bœ 2 3 ∑ 4 3 ∑ ∑ Œ Œ 4 2 in pp æ æ f pp pp æ æ f unis. pp blowing. > Œ ≈ ¿ ¿ 4 3 Œ Ó ∑ non div. f pp f f fl pp Hp Vla & Ó Ó √ > Œ in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ Œ Ó ∑ in ex 2 3 ∑ 4 3 ∑ ∑ Œ ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó B ∑ fl 4 2 in pp Strings ff pp pp ff unis. Œ pp ≈ ¿ ¿ fl 4 3 col legno battuto Œ = 52 Œ = 40 mf f mf f f fl > œ ? ·œ √ ·œ div. 2 3 ∑ 4 3 Œ ∑ ∑ ~~~~~~~~~~~~~~~ Œ Œ 4 2 in • & Œ Ó Ó √ > Play Œany Œ range of pitches in Œ Œthe ≈ ¿ Óextreme ¿ 4 3 upper register of the ∑ instrument, non div. f pp fl ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ non div. ff pp ff œæ œæ œæ œæ b˙ Vn I in with free accelerando f Vc. in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ æ æ æ cresc. p in ex 2 3 4 3 ex ·œ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ¿ ∑ ¿ ≈ ¿> Œ Œ Ó Ó √ inand rallentando f within pp the duration of the grouped pitches. ex Œ ¿ ¿ ≈ ¿> 4 2 Œ Œ≈ ¿ Ó ¿˘ div. Œ ¿ ¿ ≈ ¿> 4 3 ∑ fl Œ Ó ? mf f fl fl f mf f • Where mf fl in > string instrument parts split f f mf f wœæ ˙æ . col legno battuto p æ cresc. 2 3 4 3 ·œ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ & Œ ∑ Œ Œ Ó ? ·œ Ó √ > into an upper staff and a single-line lower staff, performers should Œperform Œ the div. √ material 4 2 Œ on Œ≈ both ¿ Ó ¿˘ staves 4 3 simultaneously – ∑this is not to be non div. fŒ pp f Œ Œ f pp non div. ff pp æ in Vn II b æ œæ œæ œ f in œ # ˙ # wæw ex PE120 D.B. – 15 in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ æ p æ æ cresc. æ ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ in ex Œ ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó & ∑ fl fl div. mf f mf Œ Œ f ? fl mf f wœ æ b˙æ . bw wæ æ > col legno battuto PE120 æ – viii p cresc. B Œ Ó Ó √ > Œ Œ Œ Ó ∑ non div. f pp f pp PE120 – 5 Vla in ex Seagull gliss. Seagull Seagull Seagull gliss. ~~~~~~~~~~~~~~~ in ex Seagull gliss.

Perc. 1 ã . Ó √ to Waterphone Œ ∑ Œ ∑ . ã 4 3 Œ Œ Œ ‰ U ‰ Cym. (L) soft ∑ mallets pp Perc. 2 mf ∑ ∑ ˙ Œ æ Tambourine thumb roll pp Perc. 2 ã œ œ Ó Ó √ pp mf Œ ∑ Œ œ ∑ œ Œ Œ Ó Œ to Cym. (L) ‰ U ‰ ∑ & ∑ 4 3 ∑ # œ # œ n œ œ œ œ # œ # œ # œ œ œ œ œ # œ # œ # œ # œ pp æ æ f pp pp æ æ f pp œ 1. œ œ # œ œ ∑ > ∑ œ œ Hp mp Hp & Ó Ó √ ∑ > ‰ j bœ œ r ≈ U ‰ Œ ? ∑ played divisi. Each performer in the 4 3 Œ Ó > œ mp sffz p ∑ pp ff pp pp ff pp ∑ & string section should play the instrumental œœ # material g n g #œœ g #œ œ ∑ œ r ≈‰ ∑ œ g col legno battuto Œ = 52 r ≈ U g ‰ Œ = 40 > notated on the top stave while delivering the indicated vocal effects on the lower stave. & Œ & Ó Ó ∑ √ > bœ œ œ 4 3 bœ œ œ mf ff Œ pŒ mf Œ Ó ∑ff p ∑ ∑ non div. Cel. f pp f pp flt. Vn I ∑ in ex • ? ∑ Between rehearsal ∑ marks H and J, 4 3 performers should ∑ play the melody notated in the ∑ ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ in ∑ ex Œ Œ ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó > œ œ ‰ U ‰ b œbœ œ œ bœ œbœ œ œ bœ ∑ mf fl top f stave while humming mf fl the melody f ff p œ . in the lower stave. Hum in the octave that is most A> col legno battuto Œ = appropriate for each performer’s vocal range. The humming should be slightly more & 4 3 Vn I œ o — o 54 Œ = 48 molto ritard. IV & Œ Ó Ó √ > ∑ r œæ œæ Œ œ Œ ≈‰ Œ Œ r œæ œæ Œ Ó œæ œ ≈ U ‰ ∑ pf pp ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ff non div. p p f pp ff Œ p ∑ Vn II in prominent ex mf than the instrumental part. cresc. ¿ ¿ ≈ ¿> fl • & 4 3 Vn II œ o — o Ó Ó √ ex ∑ ∑ ∑ Ó ‰ U ‰ Œ ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó IV & ∑ fl to Cym. (H) Tam-tam scrape with triangle beater ∑ mf œf ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ˙>a mf Harmonic glissando: ∑ f Lightly œ slide a finger œ>. U over Œ the indicated œ a open string. ∑ æ mf > col legno battuto cresc. B Œ Start & 4 3 Vla œ o — o III on the Ófirst Ó harmonic √ > æ J mf ff mf ff Œ Œ (in the middle of Œ the Ó string) and slide to the end ∑ of the string, ∑ non div. f pp ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ∑ ∑ f Œ pp Œ Œ ‰ U ‰ ∑ Vla in then ex reverse the slide direction. The slide should be continuous, not coordinated among mf cresc. ¿ ¿ ≈ ¿> fl players, o — o Ó Ó √ in ex thunder Œ ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó thunder B ∑ ∑ ŒIII and should continue fl until & 4 3 the end of the notated duration. mf f mf f Vc. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ÷ Œ ∑ ? ·œ a ∑ Œ j b ÷. ÷ b œ fff √ ·œ div. fff u Œ • mf cresc. o — o ~~~~~~~~~~~~~~~ Seagull Œ Œ glissando: Fingering ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ an artificial harmonic at I non div. ff pp ff œæ œæ œæ œæ Vc. & 4 3 the top of b˙ the Œ = 80 Œ = 70 6 in D.B. ex œ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Œ ∑ ¿ ¿ ≈ fl mf ¿> Ó Ó √ æ æ æ cresc. œœ œ œ œœ fingerboard, play a descending p œ œ ∑ glissando ex bœ œ ∑ Œ bœ without changing Œ div. the distance ‰ between U ‰ the Œ cresc. ¿ ¿ ≈ ¿> Œ Ó ? 6 6 mf fingers. fl f This should produce mf a series f of short, repeated sounds wœæ similar ˙æ . to a seagull’s call. 6 PE120 – 8 p æ cresc. œœ œ œ bœœ ∑ ∑ Œ Œ ‰ U ‰ bœ œ œ œ ? œ ·œ div. While performing this √ glissando, performers should enhance the effect by whistling or 6 Œ Œ Œ œœ non div. ff pp æ b æ œæ œæ bœ œ bœœ œ œ # ˙ # wæw D.B. œ œ œ œ œ vocally imitating ∑ the sound produced ∑ in ex ¿ ¿ ≈ ¿> Ó Ó √ æ p Œ by this æ technique. æ Œ cresc. æ ‰ U ‰ 6 div. 6 div. chromatic cluster Œ Œ ? œœ œ œ œ œ bœœ b fl mf œ f wœ æ b˙æ . bw wæ æ œœœ • œæ # æ r – œ 6 f > ≈‰ ∑ œæ # æ r Chromatic cluster: each performer p æ > – in these œ sections ≈ U ‰ should start sffz f sffz cresc. f at div. the indicated chromatic pitch cluster and PE120 – 5 ∑ œæ # æ r > – œ ≈‰ perform a glissando towards a pitch within the ∑ œæ # æ r > – œ ≈ U range indicated ‰ by the cluster. To ensure uniformity of pitch distribution, the section leaders may assign a sffz f sffz f specific destination pitch to each performer. Seagull gliss. Seagull gliss. ~~~~~~~~~~~~~~~ PE120 – 25 Seagull gliss. PE120 – ix

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